Durant el 2017 dins del context de la publicació del decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu es va sol·licitar modificar el Projecte de Decret i/o del Decret 155/1994, de 28 de juny, per tal de reconèixer de forma efectiva que els terapeutes ocupacionals han de formar part dels EAP i han de poder ésser incorporats a les plantilles dels centres educatius, tant ordinaris com d’educació especial, per tal d’atendre als alumnes amb necessitats educatives especials. I per altra banda, en el mateix context, es va sol·licitar la modificació del Projecte de Decret i/o de l’article 13.1 del Decret 299/1997, de 25 de novembre per tal de reconèixer la titulació de Grau i Diplomatura en Teràpia Ocupacional dins del llistat de titulacions del personal de les unitats d’educació especial en centres ordinaris i centres d’educació especial. Ambdues peticions van ser denegades al·legant que no era aquesta la normativa específica que les regulava.
Durant aquest any passat també s’ha publicat un document titulat “teràpia ocupacional i ensenyament”, un document pedagògic sobre el rol del terapeuta ocupacional a l’àmbit de l’educació que han elaborat una comissió d’experts pel COTOC. Molt properament estarà disponible a la web per la seva consulta i ús.
Per altra banda i per últim, les reunions amb el departament d’ensenyament per part de deganat segueixen donant-se, sempre amb l’objectiu que la nostra professió cada vegada es conegui més i que es pugui incloure dins del departament d’ensenyament d’una manera imprescindible.