Granés Fundació Presentem a Banyoles el 2n Informe de la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya

Granés Fundació Presentem a Banyoles el 2n Informe de la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya

Quan

10/10/2024    
0:00

Tipus curs

Granés Fundació Presentem a Banyoles el 2n Informe de la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya

10 d’octubre a les 18h

 

Presentem a Banyoles el 2n Informe de la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya 

El dia 10 d’octubre a les 18h, a la seu de Granés Fundació (Av. Països Catalans, 116, Banyoles) es realitzarà la presentació del Segon Informe de la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya, impulsat per Dincat i amb el suport de Granés Fundació. És necessària una inscripció prèvia per assistir presencialment a la presentació o seguir-la via streaming.

Formulari d’inscripció a Banyoles

L’informe s’haurà presentat abans a Barcelona. Serà el dia 3 d’octubre a les 11h a la Sala d’actes del Col·legi de Periodistes de Catalunya. En aquest cas, però, ja s’ha emplenat l’aforament de la sala i no es poden realitzar més inscripcions.

Aquest nou informe veu la llum dos anys després de la publicació del primer informe que va néixer amb la voluntat de pal·liar el dèficit d’informació i dades que hi ha entorn el col·lectiu, que ja suposa 1 de cada 100 persones al territori, i millorar la seva qualitat de vida. El primer informe va recopilar les principals dades disponibles sobre les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament (DID) a Catalunya, i va recollir les seves principals demandes.

Aquest segon informe, i tots els que vindran, han de possibilitar l’anàlisi del compliment d’aquests drets des d’una perspectiva evolutiva i comparada, fet que ens ha de permetre posar l’accent en l’impacte i transformació que les diferents polítiques públiques impulsades han tingut en relació a l’exercici dels drets i a la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual; i alhora, identificar les necessitats a les quals donar resposta amb mesures eficients i eficaces.